„Malad” – impresii și recenzii de carte

„Malad” a apărut la început de iunie 2015. Într-o perioadă relativ scurtă, romanul a ajuns la un număr mare de cititori, care au avut păreri despre carte și pozitive, și negative (cum este și normal). Pentru cei dintre voi care ori nu știți încă dacă să citiți romanul meu de debut, ori efectiv sunteți curioși dacă propria voastră lectură a avut o grilă asemănătoare cu a altor cititori, pe această pagină o sa fac un update pe cât posibil la zi cu cronicile, recenziile, opiniile și impresiile de lectură pe care le-am găsit sau mi-au fost trimise pe parcurs. Nu am cenzurat pe cele care nu aduc o lumină bună la ce am scris, așa că vă las pe voi să judecați ce și cum.

Recenzie de Alexa

O călătorie inițiatică și de regăsire a sinelui, o explozie de sentimente contradictorii care, deși par a nu avea sens, ele se relevă către final, dezvăluind frumusețea necunoscutului; dacă o bună parte din carte povestea îți va părea o înșiruire de fapte fără prea mare legătură între ele, iar acțiunile personajelor lipsite de sens, ultimele capitole atestă un adevăr greu de înțeles la început, debusolând și mai mult cititorul, dar în final punând cap la cap aceste piese ce alcătuiesc un puzzle minuțios construit.

Text integral: twistinmysobriety-alexa.blogspot.ro

Recenzie de Amalia Danciu

„Povestea chiar m-a prins de la primele pagini. Subiectul e original, îmbinându-se mai multe genuri și stiluri. Nu credeam că se poate ca povestea lui Adam și a Evei să se potrivească atât de bine cu fantasticul contemporan”

Text integral: cartilaputereaadoua.blogspot.ro

Recenzie de Deea

„Nimeni nu cred că a mai exploatat la aceste extreme capacitatea ta de a înțelege un lucru al subconștientului. Sau din ceea ce am citit eu până acum. Cartea asta chiar cred că a fost scrisă într-un stil nebunesc și frenetic prin felul cum gândurile și cuvintele sunt îmbinate. Dar se potrivesc de minune cu povestea. Dark, twisted, îmi amintește puțin de scrisul lui Stephen King, dar totodată parcă îmbină ceva din psihologismul cărților polițiste norvegiene.

Text integral: raftul-cartilor-vampiresti.blogspot.ro

Recenzie de Jessie

„Cartea a fost una diferită. Nu cred că ai cum să o iubești sau să o urăști în totalitate. Mi s-a părut originală și vine cu ceva nou, iar toată această călătorie în dezlegarea misterelor mi s-a părut interesantă, deci pot spune că o recomand.”

Text integral: jessiebooksworld.wordpress.com

Recenzie de Kata Katrin

„Dacă prima parte a romanului mi s-a părut fascinantă, aveam să descopăr cu uimire că cea de a doua îmi rezervă mai multe surprize și că atunci când voi lăsa cartea din mână, îmi va lua ceva să îmi revin.”

Text integral: literarybook.wordpress.com

Recenzie de Stefi Nitu

Categoric sunt de părere ca este o carte care te pune puțin pe gânduri, în momentul în care citești ultima pagină și o închizi, ai nevoie de câteva minute să procesezi toate aceste evenimente întâmplate într-un timp scurt.

Text integral: book-and-stuff.blogspot.ro

Recenzie de Iulia Popescu

„Pentru cineva ca mine care doarme mult, visează mult, ba își mai și transcrie visele, cartea asta e un regal, are de toate: glisează realități care de care mai reale în irealitatea lor, aruncă precum niște cărți de poker pe masă notații sigure care fixează decorul și atmosfera – un fel de poezie contextualizată, tăiată scurt, obiectiv, rece, ca în piatră

Text integral: iuliapopescu.blogspot.ro

Recenzie de Dumitrita Socianu

„Sincer, nu am înțeles foarte bine povestea. Au fost momente în care nu înțelegeam absolut deloc ce se întâmpla și au fost și momente care mi s-au părut interesante și destul de coerente.”

Text integral: worldofbooksweb.wordpress.com

Recenzie de Alexandra Rus

„”Malad” de Alexandru Voicesu este un roman genial din toate punctele de vedere, până la ultima pagină, ultimul cuvânt scris. Această carte merită citită și recitită pe parcursul vieții, deoarece poți simți tot ce ai trăit când ai citit pentru prima dată și poate chiar mai mult și mai intens, dacă este posibil. ”

Text integral: walking-on-letters.blogspot.ro

Recenzie de Andreea Pandelea

„A fost complicat și totodată frumos să trec printr-o astfel de experiență; da, ‘Malad’ a fost pentru mine o experiență pe care îmi doresc să o mai retrăiesc.”

Text integral: padeniye.blogspot.ro

Recenzie de Diana N. Mirancea

„O carte dark, psihologică, plină de mister care mege perfect alături de o cafea tare.”

Text integral: dianamirancea.blogspot.ro

Video Recenzie de Oxy

Recenzie de Liviu Szoke

„Meditație filosofică, experiență transcedentală, oniric, fantastic, sublim, alchimie, religie, fanatism religios mai actual ca oricând, cărți cu ajutorul cărora poți călători la capătul lumii și până dincolo de el, decadență, nebuni, oameni care fură umbre, revoluții din America Latină, jargon corporatist, o poveste de dragoste ce trece peste orice bariere, totul poate fi găsit în această carte cu un număr de pagini nu foarte mare, dar cu o poveste despre care se va mai vorbi mult timp. (…)”

Text integral: fansf.wordpress.com

Recenzie de Sever Gulea

„Scriitura este cursivă, viziunile lui Andrei sunt redate cu imaginaţie şi în culori extrem de vii, iar aranjamentul narativ motivează lectura până la final. Bizarul, supranaturalul, psihoza însoţesc personajele şi evenimentele, astfel încât să imerseze cititorul într-o atmosferă pe undeva absurdă şi misterioasă – ceva ce mi-a amintit de Locatarul himeric al lui Roland Topor (şi de ecranizarea lui Roman Polanski, Chiriaşul), dar şi de naraţiunile lui Eliade sau Vasile Voiculescu. Speculativul se împleteşte cu filosofia şi cu misticismul într-o măsură care nu descurajează însă cititorii neiniţiaţi, ci doar oferă pârghiile care destructurează ideea de realitate obiectivă singulară (…)”

Text integral: Blog Libris

Recenzie de Eliza Voinea

„Romanul se remarcă prin tematică și compoziție, prin stilul alert și vioi al scrierii, ce sporește suspansul. Introducerea unor noi serii de confesiuni este cursivă, alternându-se narațiunea cu secvențele dialogale și pasajele descriptive.” (…)”

Text integral: Revista Mozaicul – anul XIX – nr. 1 (207) / 2016

Recenzie de Andreea Chiuaru

„Un thriller fantasy extrem de captivant” (…)”

Text integral: Blogpentrusuflet.ro

Recenzie de Mihai Cotea

„Dintotdeauna mi-au plăcut romanele despre căutări identitare, cele în care se ridică o problemă prin însăși natura personajului sau a personajelor, cum este cazul de față. În Malad, aproape toată lumea își preia o identitate de rezervă, de ieșit prin lume, cum s-ar zice, prezentându-și cea mai frumoasă versiune a sinelui, dintre cele posibile. Ca-n viață.” (…)”

Text integral: ColtulCultural

Recenzie de Răzvan Timar

„Am pus ochii pe Malad încă de când a fost anunțată apariția sa pentru că am fost curios cum va aborda Alexandru Voicescu, un om prin mâinile căruia au trecut sute, poate chiar mii de manuscrise, propriul său roman de debut. Coperta și scurta prezentare a cărții au avut și ele un cuvânt de spus, pentru că ambele sunt cel puțin geniale. (…)”

Text integral: BookBlog.ro

Recenzie de Diana Ciotmonda

„Malad a fost o carte pe care mi-am dorit-o încă de când a apărut, deși m-am încăpățânat, ca de obicei, să nu-i citesc descrierea. Romanul spune o poveste ambiguă despre care nu poți afirma, indiferent la ce pagină ai fi, că ai înțeles-o în totalitate. Cred că acesta și trebuie să fie farmecul oricărei cărți: să nu se dezvăluie în întregime, să păstreze în jurul ei un mister constant. (…)”

Text integral: dia6c.wordpress.com

Recenzie de Felix Nicolau

„Deşi la debut, Alex Voicescu ştie cum să monteze un roman. N-ar fi prea de mirare acest lucru dacă ne amintim că editurile lui, Herg Benet şi Karth, au tot publicat literatură nouă în ultimii ani. Aşadar, Malad – titlu sugestiv –, debutează fără preambuluri narcisiste şi se ambiţionează să se adreseze tinerilor, mai cu seamă celor cu studii pragmatice, eventual niţel artsy, pripăşiţi pe la multinaţionale. În vederea racolării publicului ţintă, romancierul foloseşte abil jargonul specific culturii organizaţionale, exprimate mai ales în engleză ori în romgleză. (…)”

Text integral: Revista Arca nr. 10-11-12/2015

Recenzie de Mihail Vakulovski

„Romanul e scris într-un stil alert şi plăcut şi are şi personaje pline de viaţă, cu biografii încărcate, pe care Alexandru Voicescu nu întîrzie să le afişeze, imediat după ce intră în scenă personajul. La Alexandru Voicescu toate firele lăsate în urmă la un moment dat o să se lege şi o să se descifreze, exact ca la Cehov. Nu vă povestesc mai mult din roman nu fiindcă n-aş fi tentat, ci pentru că descoperirea legăturilor şi a relaţiilor şi urmărirea naraţiunii e o adevărată plăcere pentru cititor şi nu vreau să vă umbresc lectura acestei cărţi cu coperte negre şi cu o fată pe coperta I (…)”

Text integral: Revista TIUK! nr. 43

Recenzie de Anca Zaharia

Malad are o atmosferă dark cochetă, e elegant ca o crimă bine executată, e o carte cu intrigă complicată și personaje care nu sar dintr-o banalitate bine dozată, dar care au parte de întâmplări ce vin dintr-un oniric presărat cu un aer de misticism deloc neverosimil. E ca o băutură tare pentru care te simți vinovat că-ți place (…)”

Text integral: HighPeCarti.ro

Impresii de lectură Adriana Zamfirescu

„Am citit-o pe nerasuflate. Are ritm, nuante, o abordare originala a temei legaturii tainice dintre gemeni, magie (banuiesc ca ai ales Praga tocmai datorita aurei sale de oras ezoteric, misterios), dialoguri naturale, episoade memorabile (cutremurul si ritualul sacrifical din teatrul in renovare), un limbaj viu, contaminat cu expresii din alte limbi, exact ca in viata. E despre subconstient si abisuri. Si mai ales despre iubire. Astea sunt primele impresii. La cald. Si tot la cald: mi-a placut”

Impresii de lectură Ana Săndulescu

I-am abandonat pe Saramago, Márquez, Grass şi Munro pentru Alexandru Voicescu, iar acţiunea din Malad m-a acaparat de la prima pagină şi la fiecare final de capitol până în punctul în care m-am trezit citind din carte în timp ce traversam aproape instinctiv intersecţiile aglomerate din Bucureşti. Elegant, misterios, aventurier. Un debut impecabil. Felicitări!

Video Recenzie BookBlog

Cronică de Ștefan Ion Ghilimescu

„Un nou prozator sub soare: Alexandru Voicescu (n. Bucureşti, 1980). Cu o apreciere mai bine cumpănită, ca să nu spun doar vorbe de circumstanţă, un nou romancier, fiindcă prima lui carte (Malad, Ed. Herg Benet, 2015), dacă mă gândesc bine, n-are nimic a face ca proiect ori experienţă, deocamdată, cu speciile scurte ale genului, este roman roman, în toată puterea cuvântului. Şi nu unul oarecare, printre altele, de pluton, ci o construcţie extrem de ambiţioasă, complexă, bine condusă de un scriitor, cum vom vedea, înrobit efectiv de mitul şi dragostea pentru literatură, pentru artă în genere. (…)”

Text integral: Revista Argeș

Impresii de lectură Literatura pe tocuri

„Nota mea 6/10 – Alexandru Voicescu (n. 17.10.1980, București) a urmat studii juridice, completate în paralel cu o licență în deconstructivismul pascalian, patristică și antropologie culturală, susținută la Facultatea de Filosofie a Universității București. Frecventează cursurile de Master în publicitate la Școala Națională de Studii Politice și Administrative și lucrează timp de 8 ani în advertising, pe poziții de art director, copywriter și creative director (…)”

Text integral: literaturapetocuri.ro

Recenzie Arriana Suduc

„Deși am terminat cartea zilele trecute, mă simt incapabilă din punct de vedere emoțional să mă apuc să citesc altceva. Malad reușește să te captiveze și să te uimească, te face să te gândești și să meditezi asupra unor lucruri a căror existență nici nu te-a interesat înainte. (…)”

Text integral: Goodread.ro

Impresii de lectură Doina Ruști

„“Malad” este romanul de debut al lui Alex Voicescu, o carte scrisă la persoana I, cu propoziții scurte și narațiune curgătoare. Subiectul adună mai multe teme din zona quest story, într-un epos convingător, cult și cool.”

Video Recenzie Twisted

Recenzie Duca Blueheart

„Alexandru Voicescu aduce o nouă lumină asupra legăturii dintre gemeni și a puterii pe care aceștia o dețin. A subliniat puterea legăturii de sânge și forța pe care unul și-o oferă celuilalt. Trecând foarte puțin pragul spre lumea fantasy-ului autorul dă o nouă lumină zicalei „sângele apă nu se face”. (…)”

Text integral: Readers Republic

Recenzie Lavinia Călina

„Cartea asta a fost hipnotizantă. Nu am idee cum au trecut orele pe lângă mine. M-am pierdut cu totul printre rânduri. Ador când se întâmplă asta, când un roman e atât de bine scris încât are puterea să te transpună în lumea lui și să te rupă cu totul de a ta. Îmi place la nebunie când un autor își creează personajele în așa fel încât le percepi ca pe niște ființe reale alături de care poți să simți, să suferi, să te îndrăgostești, să descoperi mistere și să ai parte de lucruri neașteptate. (…)”

Text integral: Lavinia-Calina.blogspot.ro

Recenzie Yuki Black

„Incursiunea mea în ‘Malad’ a fost una complicată, complicată pentru că nu ştiam ce să cred despre nimic din ce mi se povestea. Ajunsesem să fiu atât de prinsă şi de captivată încât îmi spuneam în sinea mea că este o carte multe prea scurtă pentru apetitul pe care-l prinsesem pentru această operă. Aşa cum am auzit la deschiderea de carte, aşa consider şi eu că aveam neapărată nevoie, ca cititori, să avem o asemenea carte în literatura română; cred că aveam nevoie de o operă în care să fie vorba despre auto-regăsire, cunoaştere, iubire pură şi tranziţiile pe care le face sufletul în căutarea unei fericiri aproape de apogeu. Cred că încă mai avem nevoie de asemenea cărţi care să ne cultive, care să ne mişte bucata aia de compasiune din noi şi cu care să ne regăsim pe noi. (…)”

Text integral: Yukiblack.wordpress.com

Impresii de lectură Stelian Țurlea

„Un cel puţin straniu roman de debut. În timpul lansării noului produs al companiei high tech la care este angajat, Andrei, art director român stabilit în Elveţia, experimentează o viziune inexplicabilă, indusă de un desen al misterioasei Ioana. Care dispare îndată ce demonstraţia încetează. Încercând să-i afle identitatea, eroul intră într-o seamă de aventuri şi complicaţii care de care mai stranii – medii diferite, oraşe diferite, epoci diferite, în care printre acuze de crimă se amestecă fantasme, alchimie, fanatism, bogomili, manuscrise cu puteri magice, coduri genetice perfecte etc. (…)”

Text integral: ZiarulFinanciar.ro

Impresii de lectură Anda Docea

„Am citit „Malad”! Foarte tare mi-a placut, sincer nu am mai citit asa ceva scris de un autor roman, nu seamana cu nimic, si zic asta in cel mai bun sens. Foarte multe povesti si referinte impletite pe acolo printre randuri, vorba maica-mii: cred ca trebuie s-o mai citesc o data!”

Recenzie Andreea Tănase

„Malad este un roman cu adevărat complex, care nu trădează stângăcii de debutant. Tonul este  calibrat pentru a vorbi cititorului cu uşurinţă; tema este fascinantă şi tratată în moduri surprinzătoare; acţiunea te ţine cu sufletul la gură şi te face să citeşti cartea repede, avid de răspunsuri; eroul principal trece prin întâmplări şi situaţii incredibile, dar încadrate credibil în naraţiune; personajele sunt construite fără greşeală, în complexitatea lor; iar scenele fantastice se întrepătrund atât de bine cu cele ancorate în realitate încât trecerea dintre ele este aproape insesizabilă. (…)”

Text integral: SemneBune.ro

Recenzie Georgiana Vlădulescu

Malad nu e un roman de debut, nu e stângaci sau nehotărât, știe exact ce vrea să spună și care sunt cuvintele potrivite pentru a o spune și cred că în multiplele fațete ale poveștii, fiecare dintre noi poate găsi ceva cu care să rezoneze profund. De asemenea, e unul dintre acele romane pe care, din când în când, poți să le răsfoiești doar de dragul de a citi câteva pasaje, ca să regăsești o idee pierdută, un sentiment pe care vrei să-l trăiești din nou sau pur și simplu ca să te pierzi o vreme printre cuvinte. Abia aștept următoarele cărți ale lui Alex și sper să ne întâlnim la cât mai multe lansări de carte la care el să fie acolo în calitate de autor. (…)”

Text integral: Jurnalul-unei-cititoare.blogspot.ro

Recenzie Alexandru Lamba

„Voi spune doar că eticheta de „roman de debut”, corectă din punct de vedere tehnic, nu aduce cu sine niciuna dintre stângăciile specifice operelor autorilor aflați la început de drum. Evident, munca depusă de Alexandru Voicescu în slujba editurii Herg Benet și-a spus cuvântul asupra lui ca autor, făcând din debutul său în volum un roman care se preconizează a fi de referință în genul său. O sabie cu dublu tăiș, deoarece a înălțat ștacheta destul de sus pentru următoarele sale opere, având obligația morală de a nu o coborî nici pe viitor. Personal, sunt convins că o va înălța și mai mult, cu fiecare nouă carte. (…)”

Text integral: fanzin.clubsf.ro

Recenzie Cristina Boncea

„A fost o călătorie fascinantă, halucinantă. Cred că am descoperit și eu alături de Andrei unele lucruri. Cred că e visul oricărui om, măcar în mod inconștient, să poată afla atâtea lucruri, să depășească esența lucrurilor, să se contopească cu ele. Sunt multe teorii la care m-am gândit și eu. Nu e deloc o poveste clișeică, nu pot spune că sunt impresionată de carte pentru că deja mă așteptam la ceva perfect. E foarte diferită de orice am citit până acum. Citiți-o cu atenție, nu faceți greșeli de muritori de rând. Încercați să înțelegeți că nu avem nevoie de o carte magică pentru a fi noi înșine. (…)”

Text integral: Blogdecarti.ro

Recenzie Anddeea

„Trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam la o astfel de profunzime din partea acestei carti, dar Alexandru Voicescu ne introduce incet si sigur in miezul problemei, astfel ajungi surprins la jumatatea cartii, fara sa stii nimic, dar cu o multime de intrebari. (…)”

Text integral: Visepierduteintrestele.blogspot.ro

Impresii de lectură Dan Gulea

„Roman cu decor internațional, cu un vocabular dominat de anglicisme sau de neologisme neadaptate („a juca wii”, „a fi brief-ul cuiva” ș.a.), Malad este debutul celui care conduce editura Herg Benet, specializată în lansarea unor valuri de autori în ultimii 5 ani, pasionați, marea majoritate, de gothic și noir ; Alexandru Voicescu se înscrie astfel în curentul pe care editura l-a creat (cu o producție destul de vastă și în ceea ce se poate numi poezie), alături de autori precum Radu Găvan, Cristina Nemerovschi sau Flavius Ardelean. (…)”

Text integral: Filme-Carti.ro

Recenzie de Mădălina Kruppa

„Din viziunea mea, cartea ne pune o întrebare fundamentală, o alegere care ne poate întoarce viața pe dos : iubirea sau puterea? Tu ce ai alege? Ai fi gata să renunți la iubire pentru a conduce lumea?  (…)”

Text integral: Cititori Feroce

Impresii de lectură Anca P.

„I got this book from the author – who was very nice, after I participated in the giveaway. At that time I was reading another book and I was looking forward to finishing it so I could start this one, since the synopsis sounds really amazing. I have to say that the first quarter/third of the book left the strongest impression on me and while I was reading those chapters I couldn’t help but think of M.Eliade’s La țigănci. Those chapters were quite amazing, except one thing – I’m not a fan of foul language no matter how realistic it is – my pet peeve. The gist on the book’s back cover makes the novel seem a lot more adventurous than I actually found it to be. Instead, there’s a lot of storytelling of/by some of the characters, this is not only the reason why I was unable to read more than three chapters at a time but also why, at one point, I couldn’t look forward to the next chapters anymore. The ending could’ve been more worthy of a profound premise such as this novel’s too. Overall, this book wasn’t my cup of tea, but I do recommend it thanks to the ideas it explores, especially if you’re into mysticism/ocultism. 2.5/5 stars.”

Impresii de lectură Liviu Antonesei

„Pe Alex l-am cunoscut cind a venit la Iasi cu lansarea romanului „Singe satanic” de Cristina Nemerovschi, colega sa de minte, inima si literatura. Ba chiar si de editura, de Herg Benet, casa editoriala care a debutat citeva zeci de tineri autori, mai ales in proza, dar nu doar, altor citorva zeci publicindu-le (si) a doua sau a treia carte. Sa fiu limpede, din literatura originala, cu foarte rare exceptii, nu se cistiga. Din debuturi, nici atit. Nici Alex, nici Cristina nu-s mostenitorii unei imense averi. Ca sa poate face toate aceste minuni penru literatura tinerilor, pentru literaura in general, ei trebuie sa cistige din firma lor de publicitate, dupa care, in loc sa faca alte afaceri baenoase, investesc o parte din profituri in aceasta minunata aventura editoriala. Pe care o sprijin cit pot, semnalez aparitiile, particip la lansari si nu doar la Iasi, ci si la Bucuresti sau Cluj. Probabil, Ana Barton, Petronela Rotar, Cristian Robu-Corcan si multi altii isi mai amintesc. Imi place foarte mult ce face Alex si, marturisesc, l-am suspectat de la bun inceput ca scrie. Nu l-am intrebat de prima oara, nici a doua oara, dar cred ca a treia oara, cind m-am intilnit cu amindoi la Bucuresti, cred ca legat de aparitia „Povestilor filosofice cretane…” – da, a aparut la ei, ca nu fac rasism de virsta! -, l-am intrebat daca el nu scrie. Mi-a raspuns, mai degraba, ambiguu, dar n-a negat, iar Cristina a zimbit cumva cu subinteles. Bun, am fost sigur ca scrie si de atunci am asteptat prima carte. Care a venit anul acesta – si a venit in forta. „Malad” este un roman foarte bine scris si, mai ales, exceptional construit. N-o sa-l povestesc, ca nu fac nefacute, o sa spun numai citeva lucruri care pot sugera ansamblul acestei povesti fascinante, pe de o parte extrtem de realista, pe de alta foarte misterioasa. Nu spun fantastica, cum au spus deja unii comentatori, pentru ca eu mai cred in distinctia dintre fantastic si misterios. Andrei/Andrew Marcus – penrtru ca romanul e cosmopolit, cu personaje de toate neamurile si cu actiune in multe parti ale lumii -, tinar IT-ist roman angajat al unei multinationale localizate in Elvetia, trece printr-o sumedenie de aventuri, parte in planul numit conventional al realitatii, parte intr-un alt plan pe care in lipsa de un termen mai bun il voi numi oniric, dar care este posibil sa fie cel al realitatii adevarate, dat fiind ca Andrei face parte dintr-o specie rara, probabil pe cale de extinctie, cea a vizionarilor. Oricum, la un moment dat, ii lipseste o saptamina din viata, de fapt are parte de doua saptamini in acelasi timp! Intr-una doarme, dupa o piedere a constiintei la Praga, de unde este adus in Elvetia, in cealalta i se petrec o multime de aventuri, care vor continua la iesirea din coma. Totul imi place foarte mult pina la ultima treime, cind incepe sa-mi placa si mai mult! De ce? Pentru ca solutia misterului – sa stam calmi, solutia nu e definitiva! – vine din zona dualismului bogomil, or de foarte tinar am fost fascinat de dualism, indeosebi de partea finala europeana a acestuia, catharii si bogomilii. Cu putina autoironie, as spune ca poate ca sint si eu vreun vizionar! Nu am povestit romanul, in sens clasic, nici nu poate fi povestit, iar povestirea literaturii o asasineaza, am pus doar o mica grila de lectura. Si mai este ceva care mi-l aduce foarte aproape pe Alex si romanul sau. Credinta mea, care apare in filigran si in acest splendid roman, este ca nu intelegem nimic nici din viata si lume, nici din literatura, daca operam cu conceptele clasice de realitate si biografie. Pentru mine, literatura este intotdeauna realista si autobiografica, pentru ca prin realitate nu inteleg numai lumea obiectuala, ci si pe cea simbolica si cyberspatiala, iar din biografie nu fac parte numai evnimentele, ci si fantasmele, amintirile, jocurile imaginatiei. Ceva este real si autobiografic, indiferent de in ce plan al lumii globale s-ar fi petrecut, indiferent ca e de ordin fizic sau meta-fizic. Asa stau lucrurile si in romanul lui Alex, care imi place foarte mult si la lectura caruia nu doar indemn, dar as putea spune ca instig!”

Recenzie Angela Simo

„Originală, surprinzătoare și misterioasă, „Malad” de Alexandru Voicescu este una dintre cărțile care nu a încetat să mă surprindă pe tot parcursul lecturii. Intrigi misterioase, situații neprevăzute, personaje bine determinate, toate adunate într-un singur roman, unul foarte bun. (…)”

Text integral: Bibliophile.blogspot.ro

Impresii de lectură Flavius Ardelean

„Citit dintr-o răsuflare; un debut cu miez profund original și fascinant, cu pensulaţie a la Murakami meets Lynch, stropit cu sensibilitatea lui Voicescu, pe care mereu l-am bănuit un sensibil. Un roman ambițios peste poate, nebun în riscurile asumate și fermecător în greșelile începutului, cum i se cade oricărui debut valoros. Malad este încă o explicație a succesului lui Voicescu [și] ca editor la Herg Benet, pentru că cine scrie bine știe să și citească bine. Îi urez bun venit în rândul scriitorilor și mult succes. Urăsc să îmi laud editorul, dar merită și îl felicit. Lectură plăcută!”

Recenzie Mela Ruja Diaconu

„Am ajuns în sfârșit să citesc Malad. Era pe wishlistul mintii mele încă de la apariție.

Cred ca e cam greu să spui lucruri concrete cu cuvinte normale despre Malad. Este o carte deosebită, altfel, nebuna.

Adevărul e ca nu mă așteptam la wow-ul tăcut din momentul în care am terminat călătoria prin carte. E felul ală de roman care te transpune rapid dintr-o stare în altă, nu știi dacă ceea ce se da întâmplă e aievea sau doar produsul unor minți speciale din mintea personajelor. (…)”

Text integral: Cuvintefluturi.blogspot.ro

Recenzie Andrei Cioată

„Legat de stilul autorului, trebuie să vă spun că acțiunea pur și simplu a curs de la sine. Citeam și nu știam ce are să se mai întâmple, iar asta mi s-a părut perfect – vreau să zic, asta este ceea ce caut de la un roman: să mă surprindă, să-mi placă, să dozeze între aventură, mister, chiar și frică, angoasă, toate împletite echilibrat, într-o simetrie perfectă și fără a da dovadă de redundanță în idei și replici. De asemenea, mi s-a părut o scriitură cercetată, bine informată și concentrată în jurul unui nucleu central, ca niște lamele care converg într-un punct anume – sfârșitul. Toate aceste aspecte, misterul, iubirea, căutarea, desăvârșirea, extrasenzorialul și trăirea plenară, încordarea receptorilor și visceralitatea cu care Andrei simte, deci toate acestea fac din lectura romanului „Malad” ceva obligatoriu. (…)”

Text integral: Falled.blogspot.ro

Recenzie Constantin Piștea

„Cu accente dese de thriller, cartea lui Alexandru Voicescu are darul de a nu plictisi. Uneori, ai impresia că rămâne mai mult decât ar trebui în zonele confortabile ale naratorului, însă e clar că omul ştie să-şi asculte vocile şi să apese pe acceleraţie la nevoie.”

Text integral: Constantinpistea.ro

Impresii de lectură Diana Purcarin

„Mira:), n-am să-ți scriu nimic clișeic, doar atât:”Malad” e copleșitoare. E surreal, m-am teleportat la un moment dat citind monologul Elizei, în drumul lor spre Milano,undeva in Macondo:). De la termenii de media-marketing, pâna la cercetările legate de tratarea cancerului, Călătoria prin Praga, apoi Elveția, acum sunt în Italia:), caruselul, misterul, umorul și discuțiile filosofice între „tu și „tu”, toate puse perfect, like a perfect puzzle, în romanul tău ma duc la o singură concluzie: Alexandru Voicescu, „Malad” nu e un roman de debut.
Cândva tu ai fost Altceva.”

Recenzie Portiadecitit.blogspot.ro

„Romanul este situat intre realitate si mit, intre stiinta si necunoscut, intre obiectiv si subiectiv.

Andrei se simte atras de Ioana Duna, in timpul unei prezentari la compania W., la care lucreaza. Dar cand ea dispare misterios, el porneste in cautarea ei, avand astfel parte de niste experiente pe care nu si le putea imagina, mai presus de stiinta si de intelegere, mai presus de ratiune (…)”

Text integral: Portiadecitit.blogspot.ro

Recenzie de Cătălin Badea-Gheracostea

Malad este un roman de o simplicitate aparentă de manual. În ceva mai mult de 200 de pagini, Alex Voicescu îşi plimbă personajul-narator la persoana I din Praga la Zürich, la Milano, apoi la Amărăşti (undeva în Banat), şi se întoarce, cu happy-end, în Zürich. Acestui personaj, un romîn care lucrează în departamentul creativ al unei mari firme internaţionale de imagine/design/IT, i se întîmplă şi i se povestesc lucruri în fiecare din cele 16 capitole în aşa fel încît el să cunoască, deodată cu cititorul, cîte un personaj nou cu propria istorie ce este parte dintr-o poveste a unei cărţi… de fapt, a satului Amărăşti – centrul lumii… ba nu, a doi fraţi din America de Sud care se urăsc… de fapt, nu numai – şi tot aşa. (…)”

Text integral: Observator Cultural

Recenzie de Alexandru Petria

„Dacă e să-i găsesc vecinătăţi lui Alexandru Voicescu, prin romanul său de debut- Malad, editura Herg Benet, 2015, i-aş aminti pe Mircea Eliade şi Adolfo Bioy Casares. Au fîntana comună la aceeaşi structurare a fantasticului din realitatea înconjurătoare. (…)”

Text integral: Stiripesurse.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *